Основа К. Малі бібліографічні форми: краще один раз побачити
Основа К.І.,
завідувачка сектором довідково-бібліографічної роботи
Малі бібліографічні форми: краще один раз побачити
Головна вимога до інформаційних та бібліотечних посібників малих форм, які створюють бібліотеки - це оперативність. При цьому враховуються вікові категорії читачів, їх інтереси.
Користувач може отримувати інформацію про нові надходження з допомогою міні-плакатів "Нові книги", на яких зображено обгортки кращих книг, отриманих бібліотекою за певний період. Ці плакати рекомендують або кілька книг, вагомих і актуальних на даний момент, чи одну, про яку говорять усі.
Повідомляють читачеві про нові книги також інформ-буклети. Ці видання мають особливу форму. Вони виконуються на одному аркуші, складаються паралельно у кілька сторінок і розкриваються як віконце.
Невеликі списки нової літератури пропонуються читачам у вигляді інформаційних аркушів ("Війна і доля", "Обчислювальна техніка. Комп'ютери"). Як правило випуск такої сигнальної інформації пов'язаний зі знаменними датами, підвищеною цікавістю читачів до певної галузі чи теми і т.д.
Великою популярністю у наших читачів користуються і така мала форма інформації як закладка. Це, по-перше, списки-закладки в конкретну книгу, по-друге, закладка з корисною інформацією ("Чи небезпечний мобільний телефон?"), по-третє, закладка мовою чисел. Технологія створення таких закладок досить проста і не займає багато часу. Вони яскраві, привертають увагу і активно використовуються.
Познайомити читачів з відомою особою, її життям, творчістю та найвідомішими творами - така мета персональних пам'яток, які також використовуються в ЦБС ("Іван Гончар - видатний український етнограф").
Міні-довідник - саме так ми називаємо яскраво оформлені видання, що містять короткі відомості різноманітного характеру: "Міні-словник квіткових символів", "Видатні етнографи України", "Екстремальні ситуації" і т. ін.
Такі форми роботи ми організуємо, як правило, в якості доповнення до книжкових виставок, панорам, інформаційних стендів.
На ярмарку кращих інформаційних ідей, що була складовою частиною семінару-практикуму "Формування інформаційної культури читачів", працівники бібліотек обмінялися досвідом роботи, інноваціями в інформаційній діяльності. Це був своєрідний "розпродаж" різноманітних цікавинок. Тут можна було рекламувати свій товар та "купувати" чужий.
На книжкових виставках абонементу часто можна побачити і такі бібліотечні родзинки, як книжка-розкладайка та бібліомлин. Це особливо необхідно тоді, коли матеріалу цікавого багато, а місця для нього бракує. Картки з надрукованим цікавим текстом складаються у невеличку книжечку, а млин читачеві навіть цікаво буде повертіти - скільки різноманітних фактів він там побачить. І займають такі форми дуже мало місця. У нас вони були присвячені таким темам: "Пам'ятники тваринам", "Музеї бувають різні", "Страви з гарбуза", "Гарбуз у косметиці", "Герби міст, на яких присутня бджола", "Запорізькі вулиці колись і тепер" і багато інших. А українські забуті страви були представлені у вигляді віяла.
Ми вважаємо, що слід обов'язково розширювати межі своєї діяльності, не зосереджуючись лише на традиційних формах. Це нестандартна, творча робота. І працюємо ми під гаслом: "Усе -творчо, а інакше - навіщо?"
- 5937 просмотров